Saturday, 27 August 2011

.:RAmaDhaN DaH NAk aBiS!:.

Assalamualaikum............
Achiik nk nangis!!!! yarh!!!
sayu....
RAMADHAN 1432 dh nk abis... tggal beberapa ari lg... huhu....
n then, SYAWAL pulak menjlma.....
ntah thun dpn dpt x lgi Achiik merasa utk berpuasa lg pd bln pnuh mulia ni, kan??
ajal, maut... suma ALLAH dh ttap... kita xpnah tahu bila kita akn menghadap-NYA...
so kna prepared awl2 la... huhu...~

berblik bout RAMADHAN yg hmpir ke penghjung ni... hem....
thun ni x sebaik thun lpas...
yarh! Achiik sdar tu... thun lpas kerap wat tarawih 23 rakaat...
thun ni, blh bilang dgn jari je....
thun lpas byk wat solat2 sunat cm dhuha n hajat...
tp thun ni, dhuha xde lgsung!!
Achiik kna muhasabah blik diri ni... byk wat slh n silap....
byk lagha dgn dunia... smpai Achiik hmpir lupa ttg AKHIRAT...
tpt tggl Achiik selama2nya lpas Achiik meninggal nnti...~

thun dpan, klu masih dipjgkan umo, Achiik akn smbut RAMADHAN yg terakhir di SAINA....
lpas tu, Achiik bersendirian yarh menongkah arus demi mencpai cita2....
Achiik msti rndu giller dkt SAINA tu....
mknan sahur, berbuka n suppernya....
mmg akn Achiik rndu... huaaaaaaaaaaaa......
wlu skrg ni Achiik asyik dok ktuk je... hehe...~

Achiik xnk besar... Achiik nk jdi bdk2 blik, blh??
nk kutip duit rya... hehehehehehe.....
okok... dh start nk merapu ni...
better undurkan diri dlu yarh...
mahu mndi!!!!!!
n maaf, entry ni xde qoute...
pg2, otak xleh hadam... hehe...~

nway suma, Achiik ucapkan....
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....
~maaf ZAHIR dan BATIN.....
maaf klu da silap dan slh... terksar bhsa... terkata yg tdak2...
maafkan achiik yarh.......



~Salam Aidilfitri sume....




~versi ketupat...!

Tuesday, 2 August 2011

.:HoMEsicK:.

Assalamualaikum....
holla...holla...
ari nie, juz wanna wrote bout HOMESICK!!

utk sesapa yg stay kat hostel msti fhm amende yg Achiik cuba smpaikan ni...
al-maklumlah, sesama kita merasai perasaan aneh lg pelik tu...huhu...

kat cni ada pengakuan jujur dan tulus dari Achiik yew...
nway, selama 4 tahun Achiik hdup di bumi SAINA ni, pe'el HOMESICK tu msih wjud dlm diari hdup Achiik... mlh, mkin lma, mkin trok...
mcm bru2 ni, x blik smpai sebulan....
mula aar Achiik buat perangai pjuk parentz g Pokok Sena...
bkn nk wat pe pun...
sja nk lpas rndu dndam sama umah kat Sg Petani ni....
amboi! buat gaya cam Sg Petani ngan Pokok Sena tu sblh2 je yew?!

slma 4 thun tu jga aar, selalu sgt bila kna blik semula ke SAINA ja, mula aar cri alsn...
buat2 mndi lmbt lar...
buat2 packing brg lmbt lar...
Achiik lbih rela kena leter than blik ke SAINA awal...
kdg2, bila dh nmpk pgr SAINA yg tenggelam tu, mata mula berair...
bkn sbb xsbr nk blik SAINA...
tp sbb sdih, dh smpai utk check-in dlm 'pnjra' SAINA... huhu...
bygkan, smpai cmtu skali Achiik rsa....

nway, Achiik bknla nk gtau yg dok kat hostel ni trok...
siap dgn pggilan 'penjara' lg....
bkn!!! cuma, tu yg Achiik rsa...
Achiik rsa terkrung... dgn peraturan yg mcm2...
rsnya klu SAINA xde peraturan... ikut ska ati mak nenek jew nk buat apa...
Achiik msti njoy giller tggal kat situ...
tp nk wat cena lg....
peraturan itu yg mengjr mnusia hdup...
klu xde peraturan, msti sume bnda x berjln...
even dlm solat pun da perturn sndri...
ye, kan??

dh xtau nk membebel dh...
haih! xsgka, skrg Achiik dh pndai membebel... hehe...
bljr dri sape ntah.... :p...
2 dlu kot...
mahu chow dlu yarh... dan maaf... ari ni xde qoute...
sok nk blik, so otak tepu tros!!!! muahahahaha...
~salam....


tgga oo tgga... hehe... ini gmbr mmg khas diterbgkan dri SAINA yarh... hehe...




Ni mmg gmbr kamar Achiik... kamar C22... ktil yg dpn tu, tgkat bwh, Achiik yg pnya yarh... hehe... btul2 menghdap pntu...~




wakaf yg terdpat kat tgah2 antra blok C dan blok D... tpat melepak tggu Nelly b4 g kolah dowh... hehehehe....~



Monday, 1 August 2011

.:RamADhaN DatANg LaGi!!:.

Assalamualaikum...
holla...holla...
ari ni, first Ramadhan thun 1432H... yeah! klu x silap aar... hehe...
bulan pnuh KEBERKATAN dan KEMULIAAN ini dihrp dpt beri kita sume nikmat dan rahmat yg x terkira... insyaAllah..
Achiik sndri pun hrp Ramadhan kali bwk seribu keinsafan buat Achiik....
al-maklum ler... Achiik ni msih seorg mnusia yg slalu berbuat kesilapan....
aik?! mmg seorg mnusia pun.... bkn seorg 'panda', kan?? huhu....
dan sbgai seorg mnusia, kita xkan penah terlpas dri berbuat kesilapan....
so, dri kesilapan tu la kita bgun kmbli...
jgn GIVE UP!!!!

smpena Ramadhan ni juga, sume SYAITAN2, SEPUPU SEPAPAT diorg sume dh diikat...
yg Allah tgglkan buat hamba2Nya cuma nafsu....
tp nk lwn nafsu tu pun.........................
PERGH!!!!
tmbh2 pulak, prmpuan yg da smpai 9 NAFSU ni...
giller!!
tgok bju... nak!!
tgok biskut rya.... nak!!
tgok ksut heel baik pnya... nak!!
tgok tdung shawl or tdung bez... nak!!
tgok brooch me'qelik qelap'... nak!!

ha! amik ko sume....!
asal nmpk pa je, suma nk.... kerek jga para suami2 mithali sekalian dgn kerenah isteri diorg....
last2, 'ko yg nk pkai, kan?? sendirian berhd pny byr ler...'
hahahahaha... guling2 Achiik gelak...!!!

amboi ko Achiik, keja gelak je ek?
yg ko tu pun sama aje dowh!! hahahaha.... aduss....
pth hidung Achiik... hehe... kan dh kna kt btg idung sndri....
xpa2... klu pth, pnjm ckit btg idung 'che abg syg' yew... hehe...
jgn kdkut sgt dgn tmn baikmu ni... hehe...~

hem... dh ke'putusan' idea dh Achiik ni...
hem... got to go dlu yew....
ingt!!!
'hytilah Ramadhan yg cuma hdir sethun skali ni....
ntah kita msih dpt merasai bln ini lg thun dpn...~ sob2...'
'chow' dlu!!!!!
salam...............................


cmeyh bkn sebrg cmeyh... cmeyh nk ajak kita sume berpuasa yer... hehe..




marhaban ya Ramadhan...~