Tuesday, 23 April 2013

.: NeXT noVeL ~~ BuKan KeraNa aKu TaK cinTA :.

Assalamualaikum...

wahh...!! almost a month ekk Achiik xupdate blog nie.. ntah apa2 dh bersarang ha dlm bloggie nie... heeeeeee... like usual, Achiik mmg ketandusan idea nk update... >.<"

well, apa khabar semua...?? Achiik, alhamdulillah sihat2 ja.. da 2 makna sihat tu.. ahaks..!!  =P

actually, entry kali nie Achiik nk cer sikit pasai latest novel yg Achiik berjya hbiskan.. hahaha... dri nov after finished my SPM, Achiik dh beli 5 novel bru... lg 2 buah, coming soon... hehehe.. dh parents xkisah, Achiik wt selamba badak je la... =D

the latest one yg Achiik baca adlh dri krya E-man Suffi... ala writer yg prnah famous dgn nvel tjuk, "Suami Yang ku Benci".. xthu jugak, u can ask mr Gugel la.. hahaha....
tjuk nvel nie adlh, BUKAN KERANA AKU TAK CINTA... waahhh.. klise je dgr tjuk tu kan, mcm dh biasa ja... mcm dh blh agak jln crita dia... but..... tggu2..!! JANGAN JUDGE novel nie sblum baca, k....

Achiik review sikit nvel ni, k...
citer dia mcm ni.........................

Ahmad Ziyad a.k.a Jebat a.k.a Long (naga)... melalui zaman gelap suatu ketika dhulu... merupakan ketua gangster terbesar yg dikenali dgn nama Double Dragon... tetapi itu dhulu, sebelum dia bertaubat dan cuba berubah ke arah yg lbih baik dgn bantuan abg tirinya, Wahab serta Uwais dan Ustaz Hafiz...
pada masa yg sama, hadir Mastura mengharapkan cinta dri Jebat... smpai terjun kolam ikan bagai... hahaha... mencintai tnpa mengetahui sisi gelap Jebat suatu ketika dhulu... mulanya Jebat menolak tetapi akhirnya dia jatuh juga dek penangan cinta dri Mastura... wlupun pd mulanya ditentang oleh Tok Ayah namun jodoh mereka mmg kuat...

di saat bahagia mula terpancar buat Jebat... di saat dirinya rasa disayangi dan dikasihi seikhlasnya oleh Mastura, dtg halangan drpd Aireen, Sub Insp Aryan & Tiger... mmpukah Mastura menerima hakikat siapa sbnrnya Jebat suatu ketika dhulu...? adakah Jebat akan kembali ke dunia gelapnya...??
 beli dan BACA sndiri, k... hehehehe... =D

utk nvel nie, Achiik kasi 4 bintang setgh... hehehe... klu pjg lgi nvel nie, lg best.. =D
hnya 627 muka surat... 
Achiik rasa sayu sgt bila kejahatan Jebat ja yg dipndg.. kebaikan dia, xdak siapa yg judge.. utk satu kesilapan dia masa lampau, org trus judge dia mmg jahat...
luckily Mastura sntiasa ada menyokong suaminya itu.... 
satu scene yg buat Achiik btul2 hiba bila Jebat dihalau dri rumah Mastura oleh Tok Ayah.. hina gila Tok Ayah memperlakukan mcm tu.. seolah2 dia adlh tuhan.. blh judge mnusia sesuka hati... sehgga kebenaran terbongkar... di sebalik kejahatan Jebat dhulu, dialah yg menyelamatkan slh seorg cucu Tok Ayah dri rentung terbakar... waaaaa...!! meleleh beb...!! dlm hati nie, "Ha..! Padan muka...!! Hina org sgt..!!"

apa2 pun, xmenyesal beli novel nie.. RM 24 ja... dan boleh didapati di mana2 bookstore berhampiran anda... Achiik promote nie.. sbb jln crita dia mmg lain dri yg lain... SERIOUSLY... =D


# DONE...!!!!  ^___^


p/s : 2 novels to go... MAAF JIKA KU TAK SEMPURNA... PLAYBOY ITU SUAMI AKU... 


~ wassalam....

No comments:

Post a Comment